Zichttermijn & retourregels
Je hebt het recht om binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen, een product retour te sturen (herroepingsrecht). Binnen deze termijn mag je het product bekijken en beoordelen, tenzij anders vermeld.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag:
- waarop het product in je bezit is
- bij meerdere producten in een bestelling, die afzonderlijk worden geleverd: waarop je het laatste artikel hebt ontvangen
Het retourneren van producten geldt alleen als:
- het artikel compleet is
- (de verpakking van) het artikel ongebruikt en ongeopend is
- het product nog in – voor zover redelijkerwijs mogelijk – originele staat en verpakking zit
- het product binnen 5 werkdagen na retourmelding door ons is ontvangen
- Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat het geretourneerde product niet voldoet aan bovenstaande punten kunnen wij je aansprakelijk stellen.
Na je retourmelding ontvang je van ons instructies hoe je het product of producten kunt retourneren. Zodra we de geretourneerde producten hebben ontvangen zal, na controle van de producten, het bedrag binnen 5 werkdagen teruggeboekt worden op jouw rekening. In de meeste gevallen betaal je zelf de kosten voor retourzending.
Uitzonderingen
Sommige producten kun je niet retourneren, omdat de producten volgens jouw opdracht op maat zijn gemaakt of speciaal zijn samengesteld. We geven het vooraf aan als een product niet geretourneerd kan worden.
Retourneren & terugbetalen
Heb je je bestelling betaald met een overboeking per bank of via iDEAL dan wordt het terug te betalen bedrag binnen 5 werkdagen na verwerking van het retour op je rekening teruggeboekt.
Alleen als je je hele bestelling retourneert zullen we ook de oorspronkelijke verzendkosten aan je vergoeden. Indien je een deel van je bestelling retourneert dan worden de verzendkosten van je bestelling niet teruggeboekt. Eventuele verzendkosten voor de retourzending zijn in principe altijd voor de koper.
Met het toepassen van het herroepingsrecht vervalt niet je eventuele betaalverplichting. Als je nog facturen met een betalingsachterstand open hebt staan, storten wij niet terug. We verrekenen het bedrag dan met dit openstaande saldo.
Artikel klacht melden
Hoewel wij altijd ons best doen om je producten zo perfect mogelijk te leveren, kan het altijd gebeuren dat je niet helemaal tevreden bent met je bestelling. In dat geval kan je bij ons heel gemakkelijk via de website een klacht melden. Bijvoorbeeld als het product is beschadigd of als producten niet voldoen aan je verwachtingen.
Aan de hand van de door jou ingevulde gegevens ontvang je binnen 1 werkdag bericht terug over de verdere afhandeling van je klacht. We doen ons best om iedere klacht na tevredenheid van de koper op te lossen.
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected]. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Natuurlijk gaan we er vanuit dat dit niet nodig is en dat we je klacht gewoon zelf kunnen oplossen.